CAREERS
Marketing and multimedia specialist
Full Time – Montreal/Remote
Turko is looking for a marketing assistant specialized in multimedia production of all kinds. Under the supervision of the Director of Operations, your main role is to actively contribute to the production of digital assets and the optimization of content already in place for Turko Marketing and its clients.
Are you a web geek, endowed with an insatiable curiosity, an analytical mind and a critical sense? Are you on the lookout for the latest trends in multimedia production and excited about the idea of offering unique visuals for different projects? If you answered yes to these questions, then you are the candidate we are looking for!
Tasks and responsibilities
- Participate in the development of content ideas and strategies with the team
- Create visuals for advertising, photo montages, video montages and graphic material
- Contribute to the consistency and promotion of brands through visuals for social media, websites, banner ads and blogs
- Follow client graphic charters and established requirements
Desired qualities
- Have a passion for the web, digital marketing and multimedia creation
- Have impeccable attention to detail and be organized
- Have a humble personality and be able to say the truth as it is when necessary
- Be able to meet deadlines and manage several projects at the same time
- Have a creative mind and show interest in current artistic trends
- Ability to stick to deadline commitments
- Have an interest in evolving, constantly learning and taking on new responsibilities
- Appreciate teamwork and show solidarity with other colleagues
Desired skills
- 1 to 5 years of experience in website management and creation
- 1 to 5 years of experience in creating audiovisual content for the Web
- Ability to use Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, WordPress and Final Cut Pro (or Adobe Premiere)
- Ability to code in HTML and CSS
- Ability to create pages and manage content via CMS (e.g. WordPress, Magento, etc.)
- Fluent in French and English (spoken and written)
Major assets
- Demonstrated ability in multimedia production and website creation
- Demonstrated ability in website management (personal or professional)
- Demonstrated experience in managing either a blog, a Youtube channel and/or a podcast
- University, college or DEP diploma related to the position
- Experience in an agency or as a consultant
- Experience in social media management and content creation
- Expérience démontrer à créer des pages web via un "Page Builder" (Hubspot, Wix, Elementor, Divi, Thrive, Square, etc.)
- Understanding of SEO concepts
Our employer promise
Avantages et conditions
Nous offrons une gamme d’avantages et de conditions de travail qui vous soutiennent dès le premier jour:
- Salaire compétitif basé sur l’expérience
- Entre 3 à 5 semaines de vacances cumulables dès la première année selon expérience
- Bonus de performance de fin d’année
- Téléphone cellulaire payé*
- Carte de transport STM payée (si nécessaire)
- Horaires raisonnables
- Charge de travail contrôlée
- Ordinateur et poste de travail
- Espace de travail moderne, confortable et lumineux
- Possibilité de travailler au bureau, à la maison ou ailleurs dans le monde*
- Équipe de direction accessible
- Assurances collectives
* Certaines conditions s’appliquent
Dépassement professionnel
Nous investissons dans nos employés tant au niveau professionnel que personnel:
- Plan de développement professionnel sur mesure
- Programme de bonus sur les performances individuelles
- Budget de formation par employé
- Coaching en leadership et communication
- Accès à de la formation en ligne en tout temps
- Acquisition et renouvellement des certifications marketing
Égalité et diversité
Des équipes diversifiées et inclusives ont un impact positif au niveau des interactions humaines:
- Politique anti-discriminatoire en place
- Formation et éducation sur les droits et responsabilités de chacuns
- Procédure de traitement des plaintes efficace et équitable
- Promotion des normes de conduite appropriées en tout temps
- Équité salariale
Santé et sécurité
La santé et la sécurité de nos employés sont notre priorité absolue:
- Charge de travail contrôlée
- Sessions de formation en santé mentale et physique au travail
- Possibilité de prendre des journées de congé “mental health”
- Contrôles par la CNESST sur la santé et sécurité au travail
Vie sociale et travail
Un environnement de travail équilibré doit valoriser la performance au même titre que le plaisir, la collaboration et l’esprit d’équipe:
- Célébration des anniversaires
- Activités ponctuelles ludiques
- Heures de travail raisonnables et ententes spéciales
- Vendredis en après-midi libérés durant l’été*
- Cottoyer des collègues stimulants et passionnés
Engagement social
Nous prenons des engagements en matière de développement durable, car c’est une victoire à tous les niveaux. C’est bon pour les entreprises, la planète, nos clients, nos collègues et nos communautés:
- Politique eco-durable et eco-responsable en place
- Activités de volontariats
- Initiatives ponctuelles de support à des causes humanitaires
- Sessions de discussion sur l’éco-durabilité et l’éco-responsabilité
- Prise en charge de clients OSBL en mode “Pro bono”*